fredag 6 april 2012

Protein-smoothie med björnbär

Innan träning brukar jag dricka en protein-smoothie.
Det brukar jag ibland också  göra till frukost, mellis, efter träning, innan/efter ett ridpass osv.

Idag hällde jag i följande i min mixer

  • 3 dl naturell yogurth
  • 3 msk frysta björnbär och blåbär
  • (ha inte i för mycket om de är frysta, om du inte vill äta smoothien med sked)
  • 1 msk linfröolja
  • 1 msk Hampa proteinpulver
  • 0,5 msk psyyliumfröskal















Hampaprotein har jag köpt på Ica Maxi.
Hampaproteinet dämpar sötsug och håller blodsockret på en jämn nivå.













Innehåller 85% kostfibrer.
Ger mättnadskänsla, bra för tarmen, håller blodsockret på plats osv.


Linföolja är bra för den är rik på Omgea-3 som är bra för kroppen och hälsan på många sätt.
Vill du veta mer klicka på länken  ---> http://linfröolja.nu/



Skål :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar